Η σκηνοθέτης Μαρίλλη Μαστραντώνη που τον Οκτώβριου του 2013 παρουσίασε τη διεθνή παραγωγή P.I.G.S στην Ελλάδα, στην αγγλική γλώσσα, επιστρέφει με την ομάδα ΄΄ΕΝΤΡΟΠΙΑ΄΄ και από αύριο τα PIGS μιλούν Ελληνικά στον βιομηχανικό χώρο του «Βυρσοδεψείου».
Το ακρωνύμιο «Ρ.Ι.G.S. (ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ)» (Portugal – Ireland - Greece – Spain), που χρησιμοποιείται στις μέρες μας από κύκλους Δυτικών αναλυτών, επενδυτών και σχολιαστών, ως συνοπτικός τρόπος αναφοράς στις οικονομικά προβληματικές χώρες της Ευρωζώνης, συνιστά μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού κοινωνιολογικού φαινομένου της επίκλησης αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε κρίσιμες περιόδους, και μάλιστα της πιο επικίνδυνης μορφής του: της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης συνανθρώπων μας μέσα από τη λεκτική βία της «απο-ανθρωποποίησης». Με πρόσχημα τον όρο, θα επιχειρήσουμε να διατυπώσουμε με χιούμορ και παιχνιδιάρικη διάθεση εύλογα ερωτήματα σχετικά με την ωριμότητα του πολιτικού μας πολιτισμού, να διερευνήσουμε την τρέχουσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική κρίση, να αμφισβητήσουμε στερεότυπα του παρελθόντος και να αναρωτηθούμε σχετικά με το μελλοντικό όραμα της Ευρώπης.
To Project αναπτύχθηκε μέσα από έρευνα και διαμονή (residency) σε Δανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Βέλγιο και Ελλάδα, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και καλλιτέχνες. Η παράσταση θα είναι αυτή τη φορά στα ελληνικά, ξαναδουλεμένη και προσαρμοσμένη στον ιδιαίτερο βιομηχανικό χώρο τουΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟΥ (Ορφέως 174, Βοτανικός, Τηλ.: 210.3453203).
Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 9.30 μ.μ. & Κυριακή στις 7 μ.μ. από 1-23 Φεβρουαρίου & 8-16 Μαρτίου.
Το Σαββατοκύριακο της Καθαράς Δευτέρας (1 και 2 Μαρτίου) δεν θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις.
Συμπαραγωγή
Asterions Hus (Κοπενχάγη), www.asterionshus.dk
Teatro Potlach (Fara Sabina, RI), www.teatropotlach.org
Teatro Turim (Λισαβόνα), www.teatroturim.com
C.T.C.M.C.B. (Δημοτικό Θεατρικό Κέντρο του Cabeceiras de Basto),
www.cabeceirasdebasto.pt
Kunstencentrum MONTY (Aμβέρσα),
www.monty.be
Με την υποστήριξη του Eυρωπαϊκού Πολιτιστικού Ιδρύματος
Info: «P.I.G.S. / Σωτηρία» από το θέατρο «Εντροπία» στο «Βυρσοδεψείου» (Ορφέως 174, Βοτανικός, τηλ. 210-3453203), 1-23 Φεβρουαρίου και 8-16 Μαρτίου. Παραστάσεις Σάββατο 9.30 μ.μ. και Κυριακή στις 7 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, 6 ευρώ (μειωμένο, φοιτητικό, ατέλειες). Διάρκεια: 65΄
«Εντροπία»
Ιδρύθηκε το 1996 και, με βάση τον ομώνυμο θεατρικό χώρο στην Αθήνα, έχει παρουσιάσει, φιλοξενήσει και συνεργαστεί σε διάφορες θεατρικές παραγωγές και πολιτιστικά δρώμενα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Από το 2003 διοργανώνει το ετήσιο διεθνές «Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής (FES)» με αναγνωρισμένους και νεότερους καλλιτέχνες & ομάδες απ’ όλο το φάσμα της τέχνης, με έμφαση στα PerformingArts, την εκπαίδευση του σύγχρονου περφόρμερ και τις συνεργασίες και το διάλογο με ευρύτερους κοινωνικούς φορείς.
Προωθεί τις ανταλλαγές μεταξύ Ελλάδας και διεθνούς σκηνής της Τέχνης και είναι μέλος διαφόρων δικτύων, όπως το ΙΕΤΜ (International Network for Contemporary Performing Arts), το Agoratheatral, το PRISMA Forum, κ.α.. Από το 2007 αποτελεί έναν από τους επτά βασικούς Οίκους του Ευρωπαϊκού Δικτύου Καλλιτεχνώντων Παραστατικών Τεχνών@workNetwork (www.atworknetwork.org, οι υπόλοιποι έξι είναι οι: Teater KUNST - Δανία, Reality Research Center Φινλανδία, Teatermaskinen - Σουηδία, The Red Room –Μεγάλη Βρετανία, Dirty DealTeatro - Latvia και Emmanuelle – Γερμανία), που πρωτοεμφανίστηκε το 2005 και αυτήν τη στιγμή περιλαμβάνει μέλη - δορυφόρους σε δέκα χώρες.
Μια ώρα αξέχαστη μας υπόσχονται οι δημιουργοί του ηχοράματος
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ο τόπος ο μικρός ο μέγας
Ένα ταξίδι με τη νοσταλγική
μουσική του Ηλία Ανδριόπουλου
που σε καλεί να ταξιδέψεις στο φως του Αιγαίου, στο φως της
Σαντορίνης.
Με φωτογραφίες του Δημήτρη
Ταλιάνη, από όλες τις εποχές του χρόνου,
που έρχονται να συμπληρώσουν τα κείμενα του Πάνου Θεοδωρίδη διαβασμένα από το Γρηγόρη Βαλτινό.
Έτσι στη φωτογραφική αυτή ποιητική η εικόνα λαμβάνει άλλες
διαστάσεις
πέρα από την καθαρή ρεαλιστική περιγραφή που δεν την αρνείται,
βέβαια, όπου αυτή απαιτείται.
Προσπαθεί άλλοτε με ρεαλισμό κι άλλοτε με αφαιρετική και
υπαινικτική διάθεση να δείξει
μια Σαντορίνη πέρα από τα τουριστικά τυποποιημένα πλάνα της
Καλντέρας.
Από μια τέτοια γιορτή δεν θα μπορούσε να λείπει η υψηλή ποίηση των
κορυφαίων.
Ο ποιητής Διονύσης Καρατζάς
διαβάζει τη "Σαντορίνη" του Γιώργου
Σεφέρη
και την "Ωδή στη Σαντορίνη" του Οδυσσέα Ελύτη.
Την εκδήλωση παρουσιάζει ο Μανώλης
Λιγνός.
500 φωτογραφίες σε 14 θεματικές ενότητες:
καλντέρα, ενδοχώρα, Οία, ηφαίστειο, πανηγύρι, τρύγος, στα υπόσκαφα
του οίνου,
απόηχος, όνειρο κ.ά.
Το 1986 και με τίτλο "Προσανατολισμοί στο Αιγαίο" ο Δημήτρης Ταλιάνης παρουσίασε το πρώτο του ηχόραμα πάνω σε
ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Ηλία Ανδριόπουλου. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει
περισσότερες από τριακόσιες προβολές ηχοραμάτων στην Ελλάδα (Θέατρο Hρώδου του
Aττικού, Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, Bυζαντινό Mουσείο, Παλιά Bουλή) αλλά και στο
εξωτερικό (Kαθεδρικός Nαός της Aγίας Tριάδος στη Nέα Yόρκη, Iνστιτούτο Dei
Ciechi στο Mιλάνο, Unesco στο Παρίσι, Πανεπιστήμια Γενεύης, Πέρθ στη Δ.
Aυστραλία και Harvard, έδρα Γ. Σεφέρη,
στη Bοστώνη).
Οργανώνεται από τους ΦΙΛΟΥΣ του ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ και την πολιτιστική εταιρεια ΠΛΟΗΓΟΣ.
Θα ακολουθήσει μικρή δεξίωση με νοστιμιές και κρασί της
Σαντορίνης, προσφορά της SANTO WINES.
Είσοδος: 10 ευρώ
Tα έσοδα θα
διατεθούν για τους σκοπούς του Μουσείου
Έχω
άλλα 10 λεπτά πριν επιστρέψω στη ζώσα πραγματικότητα που επέλεξα για το
2014. Σε αυτό το χρονικό διάστημα θέλω να σας περιγράψω, μια νύχτα και
ένα φόρεμα, από βελούδινες κουρτίνες, σαν αυτό της Σκάρλετ Οχάρα.
Η νύχτα
Γύρισα
από ταξίδι με πολύ υπερένταση και πριν φτάσω σπίτι μου, σταμάτησα για
ένα ποτό στο ωραιότερο και αγαπημένο μου Launch Bar της Αθήνας (σύμφωνα
με την αισθητική μου στο ντεκόρ, τη μουσική, τις εγκαταστάσεις ήχου και
το σέρβις) Ήπια το χειρότερο bloody mary της ζωής μου. (Έμοιαζε με το
μαρινάρισμα που κάνω σε σαγανάκι ψαρικών)
Η σερβιτόρα είχε ύφος
απόγνωσης και μου χαμογέλασε, με πολύ κόπο, όταν τη ρώτησα αν, λόγω της
επιλογής μου, θα με δολοφονήσει ο μπάρμαν.
Ο μπάρμαν
ήθελε πράγματι να με δολοφονήσει (φάνηκε από το ποτό) Ο dj το ίδιο
(φάνηκε από τη μουσική) Στο μαγαζί, που ήθελες κράτηση πολλές ημέρες
πριν για να βρεις τραπέζι, τώρα το προσωπικό ήταν υπεράριθμο των
θαμώνων. Η παρέα μου (με έφεση στους προϋπολογισμούς) αντί να ασχοληθεί
με εμένα κοστολογούσε τη χασούρα της βραδιάς… για το μαγαζί
Στο βάθος ο σεφ συλλογιζόταν τη μετανάστευση, όπως και εγώ (υποθέτω)
Φυσικά η υπερπαραγωγή στον στολισμό του bar, λόγω εορτών, δε μαρτυρούσε την ψυχό-πτωση (δική μου λέξη) προσωπικού και θαμώνων.
Η
διάθεση μου να απομακρυνθώ από τις ατέρμονες παθητικές συζητήσεις για
την κρίση, μετατράπηκε σε αντανακλαστική συνδικαλιστική αντίληψη.
Μέσα
σε λίγα δευτερόλεπτα έθεσα σε λειτουργία το ψυχο-σκάνερ μου (δική μου
λέξη. Η επινόηση της ιδιότητας ανήκει σε διευθυντή μου στα ΜΜΕ και
πρώην φορτηγατζή σε δρομολόγια της Υεμένης) και διάβασα στα πρόσωπα των
εργαζομένων ότι πριν λίγες ώρες, ίσως να τους ανακοινώθηκε το
ενδεχόμενο να απολυθούν ή η απόφαση να κλείσει το μαγαζί (δε θα το
αντέξω για λόγους αισθητικής)
Είχα φαντασιωθεί ένα δίωρο σε χώρο
υψηλής αισθητικής χωρίς συμπτώματα κρίσης –έτσι για να την ξεχάσω- και
βίωσα την υποκριτική ενός χώρου στιγματισμένου από την κρίση.
Κατέληξα
ότι έχουν καταρρεύσει και οι τελευταίες γιάφκες του καπιταλισμού και
του νεοαστισμού (δική μου λέξη) στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας και σε
μια – απέλπιδα- προσπάθεια, να κρατηθώ, μερικούς μήνες ακόμη στη χώρα,
ρώτησα τη σερβιτόρα αν ξέρει το ΠΑΜΕ και εάν έχει υπογράψει σύμβαση
εργασίας ορισμένου χρόνου.
Το φόρεμα
Ένα βελούδινο φόρεμα like Σκάρλετ Οχάρα
Η
κοπέλα με τα μαύρα μάτια και τα ξανθιά φρύδια και μαλλιά κοίταξε πρώτα
το άθικτο ποτό μου και μετά- είμαι βέβαιη- ότι αναρωτήθηκε: «Κάπου αλλού
θα έχει πιεί αυτή και λέει άγνωστες λέξεις»
Το ψυχο-σκάνερ μου
(δική μου λέξη) έχει, πλέον, ρελέ με δυνατότητα να με αποφορτίζει όταν
απαιτώ να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους οι άνθρωποι, που ακόμη
μαθαίνουν, τα βασικά των αναγνωστικών, Like:
: «Η γιαγιά τηγανίζει
ψάρια» , « Που είναι η Λόλα» ή «Ο Μίμης παίζει μπάλα»
Μετά από όλα
αυτά, μάσησα τα φυτά του ποτού, μάζεψα τα μαλλιά μου, με τον αναδευτήρα
του κοκτέΪλ και επικεντρώθηκα στις 4τράμετρες βελούδινες κουρτίνες.
Ως
νέα Σκάρλετ Οχάρα με καστανά και όχι πράσινα μάτια, είχα τη χαρά να
στέκομαι δίπλα σε κουρτίνες με χρυσαφί χρώμα, που θα μπορούσαν να
γίνουν το δικό μου φόρεμα και να αναδείξουν το δικό μου ελληνικό(;)
βλέμμα , για να ζητήσω βοήθεια κοινού ,από τον Ρετ Μπάτλερ. (Ήμουν
βέβαιη ότι κάποιος δικός μου Ρετ βρίσκεται, ή θα βρεθεί σε φυλακή για
χρέη στο ΙΚΑ ή το ΤΕΒΕ ) προκειμένου να σώσω τη συμβολική βελανιδιά.
Στο λογαριασμό δεν ήρθαν οι κουρτίνες.
Πληρώθηκε
μόνο ένα ματωμένο –άθικτο ποτό- και υποτιμήθηκε η αξία της απόφασης
ενός ψυχο-σκάνερ να μη γίνει Vabir σε μια χώρα, που η σήψη άρα και η
αναγέννηση μπορούν… να περιμένουν….
ΣΣ. Φυσικά
όταν οι κουρτίνες βγούνε σε πλειστηριασμό θα τις κάνω φορεματάκι, για
να σώσω τη συμβολική βελανιδιά του ρομαντικού μου αντι εαυτού. Μέχρι
τότε συμβουλεύω να με ζυγώνουν φίλοι με άρματα και σκελέες . Όλοι άλλοι
πολλά λόγια, θεωρία, φασαρία και χαμένος χρόνος που… δεν έχω
Η νέα ταινία του πολυβραβευμένου Κύπριου Σκηνοθέτη Ανδρέα Πάντζη με τη συμμετοχή του Γιώργου Χωραφά στις αίθουσες από 6 Φεβρουαρίου Απόψε θα έχω τη χαρά να την δω για πρώτη φορά και να στη συνέχεια να σας γράψω τις εντυπώσεις μου.
Ο πολυβραβευμένος Κύπριος σκηνοθέτης Ανδρέας Πάντζης μετά τις ταινίες
«Βιασμός της Αφροδίτης», «Σφαγή του Κόκορα» και «Τάμα» που του χάρισαν 21
διεθνή βραβεία επιστρέφει με την νέα του ταινία «η Χαρά και η Θλίψη του
Σώματος», η οποία έκανε πρεμιέρα στην Κύπρο στις 31 Οκτωβρίου.
Στην Ελλάδα, η πρώτη προβολή της ταινίας έγινε στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, και στο πλαίσιο της 26ης διοργάνωσής του.
Η ταινία, στην οποία συμμετέχει ο Γιώργος Χωραφάς, είναι μια συμπαραγωγή Κύπρου, Ελλάδας και Βουλγαρίας με τη συμμετοχή της Eurimages.
«Η χαρά και η θλίψη του σώματος» είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό δράμα, ένα film noir, που καταπιάνεται με ένα διαχρονικό θέμα, αυτό της προδοσίας και της φιλίας.
Η ταινία περιστρέφεται γύρω από τον Ευαγόρα, ο οποίος βγαίνει από τη φυλακή, όπου έμεινε 5 χρόνια με την κατηγορία της παραχάραξης δολαρίων.
Μοναχικός χαρακτήρας, (πρόσφυγας με αγνοούμενο πατέρα), η μοίρα και η αφοσίωση του σε μια φιλία που επέλεξε να μην προδώσει, τον οδήγησε στη φυλακή.
Τώρα είναι ένας 35ης που ψάχνει να ξαναβρεί το νήμα της ζωής του. Δεν μπορεί όμως να αφήσει πίσω του το παρελθόν και αναζητεί απεγνωσμένα να βρει τον εξαφανισμένο του φίλο.
Ταξιδεύει στη Βουλγαρία για να βρει τον φίλο του που δεν δίνει σημεία ζωής. Εκεί συναντά την Ντίτα, μια νεαρή κοπέλα που εκδίδεται περιστασιακά. Την ερωτεύεται αλλά δεν την αγγίζει...
Εν τω μεταξύ στη Βουλγαρία φτάνει ο Τζών, κύπριος αστυνομικός, απεσταλμένος από την Ιντερπόλ για να εντοπίσει τον φίλο του Ευαγόρα, τον Μιλέν, ο οποίος είναι ο αρχηγός της σπείρας που παραχάραζε δολάρια...
Ο Τζων με απειλές και ψυχολογικές πιέσεις κάνει έρωτα με την Ντίτα... θέλει να την εκμεταλλευτεί για να μάθει τις κινήσεις του Ευαγόρα και αν συνάντησε τον Μιλέν...
Ο Μιλέν εμφανίζεται. Δίνει λεφτά στον Ευαγόρα γιατί δεν μίλησε. Του αποκαλύπτει ότι η Ντίτα εκδίδεται…
Ο Μιλέν, ο φίλος, φαίνεται να μην είναι πια τόσο φίλος... Ο Ευαγόρας πληγώνεται καί από τις αποκαλύψεις για την Ντίτα και από την επανεμφάνιση του φίλου... Αυτός περίμενε περισσότερο την φιλική σχέση του Μιλέν παρά τα λεφτά!
Ο Τζων θέλει ξανά την Ντίτα. Αυτή αρνείται...
Ποια θα είναι η εξέλιξη αυτής της ιστορίας;
Ο πρωτοεμφανιζόμενος Χάρης Αμπράζης στον ρόλο του Ευαγόρα, ο Γιώργος Χωραφάς στον ρόλο του Μιλέν και η Σίλβια Πέτκοβα στο ρόλο της Ντιτα. Στην ταινία επίσης, συμμετέχουν οι ηθοποιοί Κώστας Δημητρίου, Κρις Γκρέκο, Αντρέας Καρράς,Λίνα Ζένιου Παπά, Παναγιώτα Μόνια, Δημήρης Δημητρίου, Ηλίας Αλετράς, Αλιόνα Νικολάεβα, Βασίλης Μιχαήλ, Πέτρος Φιλίππου, Γιώργος Λώρης, Λευτέρης Σαλωμίδης, Νεοπτόλεμος Νεοπτολέμου, Σπύρος Γεωργιάδης και Σκεύος Πολυκάρπου.
Οι κύριοι συντελεστές της ταινίας είναι ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ανδρέας Πάντζης (με τη δημιουργική παρέμβαση της σεναριογράφου Μαρίας Mozhar), η βοηθός σκηνοθέτη Αλεξία Ρόητερ, η παραγωγός Μόνικα Νικολαίδου, ο μοντέρ Τάκης Γιαννόπουλος, ο μουσικοσυνθέτης Βάσος Αργυρίδης, οι σκηνογράφοι Βασίλης Ιερίδης και η Μποριάνα Σεμερτζίεβα και οι ενδυματολόγοι Νότης Παναγιώτου και Ελένα Στογιάνοβα.
Ο σκηνοθέτης Ανδρέας Πάντζης συνεργάζεται με τον ηθοποιό Γιώργο Χωραφά για 3η φορά. Έχουν προηγηθεί οι ταινίες «η σφαγή του κόκορα» και «το τάμα». Η πρώτη συνεργασία έχει χαρίσει στο Γιώργο Χωραφά το πρώτο βραβείο ανδρικού ρόλου στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στη δεύτερη συνεργασία έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο Μεσογειακό Φεστιβάλ Κολωνίας 2002 και το πρώτο βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2002.
H ταινία «η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος» επιχορηγείται από τη Συμβουλευτική Επιτροπή Κινηματογράφου Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, ενώ συμπαραγωγοί της ταινίας είναι: ΡΙΚ, Eurimages, Famagusta Film Factory Ltd, Curium Films (Aθήνα), SoundPath Ltd, Premiere Studio Plus και Filmblades Ltd.
Οι κύριοι χορηγοί της ταινίας είναι: ΟΠΑΠ Κύπρου, ΑΗΚ, CYTA, Astra rental cars, Κυπριακές Αερογραμμές, Φώτος Φωτιάδης Λτδ, Giovanni Constructions.
Στο βιβλίο του Μιχαήλ Ανθή με τίτλο «Διαμάντια στον υπόνομο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρης το αποχευτευτικό σύστημα γίνεται.. πεδίο ανακάλυψης πολύτιμων λίθων σε ένα κυνήγι θησαυρού χωρίς λογοτεχνικό προηγούμενο. Η παρουσίαση του βιβλίου γίνεται αύριο και σήμερα θέλω να σας δώσω μια μικρή γεύση.
Δύο γαστρεντερολόγοι ανακαλύπτουν το απίθανο…
Η ιστορία
Για κάποιο μυστήριο λόγο, το έντερο του ευγενικού
Τίμου παράγει ένα διαμάντι ανεκτίμητης αξίας μία φορά την εβδομάδα
Ο ίδιος το αγνοεί, αλλά, όταν το μυστικό αρχίζει να μαθεύεται, όλοι προσπαθούν να
αγοράσουν οικόπεδο δίπλα στο δικό του, να χτίσουντο σπίτι τους και να συνδεθούν με το αποχετευτικό του σύστημα και μέσα σε λίγους
μήνες ένα αστικό σύμπαν δημιουργείται, με την «καθωσπρέπει» ζωή της άνω
πόλης να αντανακλάται σε μια δεύτερη, υπόγεια, κάτω πόλη, στην οποία η
απληστία, ο φθόνος, η ματαιοδοξία και οι ακαθαρσίες ανταγωνίζονται
μεταξύ τους για την επικράτηση: όλοι έχουν προστρέξει να συνδεθούν με
τους υπονόμους και το αποχετευτικό σύστημα του σπιτιού του ευγενικού
Τίμου και να απολαύσουν το αντικείμενο του πόθου τους, ένα διαμάντι…
Τι
καλά να μην υπήρχε μεταφορικό μέσον για την επιστροφή στην
πραγματικότητα. Δυστυχώς, όμως, τα μέσα που σε φέρνουν πίσω στην αλήθεια
δεν απεργούν ποτέ. Και η επαναφορά για όλους τους «ήρωες» ήταν μια
αληθινά δυσάρεστη έκπληξη για όλους…
Οι ήρωες
Διακεκριμένος, χωρίς διακρίσεις, καθηγητής γαστρεντερολόγος Τραϊανός Μπιλίτσας: Πίσω από μια μικρή μπούρδα κρύβεται μια μεγαλύτερη και είχε σκοπό αποκαλύπτοντάς την, να της δώσει το κύρος που της αρμόζει.
Γαστρεντερολόγος, πολύπειρος Ανδρέας: Πώς θα μπορούσε να αντιδράσει στη θέα ενός εντέρου που έκρυβε ένα αληθινό διαμάντι; Μπροστά στο δίλλημα (μπορεί ένα δίλλημα να σταθεί μπροστά σου;) «να τα πάρω χοντρά ή να έχω ήσυχη τη συνείδησή μου» -ο όρκος του Ιπποκράτη βλέπετε- τα παίζει όλα για όλα.
Βοηθός του πολύπειρου Ανδρέα, Ζουμερή Βέτα: Δεν φοβόταν μην γίνει πλούσια. Είχε εμπιστοσύνη στο μυαλό της. Τι θα μπορούσε να της συμβεί αν γινόταν πλούσια; Και το στήθος της πλούσιο ήτανε. Έπαθε τίποτα;
Οι άνθρωποι δεν αγαπούν τον τρόπο των σοφών, αποζητούν τον τρόπο των αγίων. Να τους συγχωρούν όταν αμαρτάνουν, να τους έχουν σε προσφορά και χαμηλότοκες δόσεις το ρούχο της εξιλέωσης… Η επιστήμη απέναντι στον σαρκασμό και την ανθρώπινη ματαιοδοξία και ο συγγραφέας Μιχαήλ Άνθης απέναντι σε έναν «αντήρωα», σε ένα παράδοξο, ανατρεπτικό μυθιστόρημα, πλούσιο σε βιταμίνες C και σε υπόγειο παρασκήνιο.
…Πτήσεις εξωτερικού
Το αντι-μυθιστόρημα του Μιχαήλ Άνθη «ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΝΟΜΟ» ανοίγει τα φτερά του και στο εξωτερικό.
Οι εκδόσεις Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ ήδη συζητούν με εκδότες σε πολλές χώρες και ετοιμάζονται για το LBF (London Book Fair, 8-10 Άπριλίου) και τη συμμετοχή του βιβλίου, το οποίο είναι ήδη αναρτημένο διαδικτυακά με τον τίτλο «SPARKLEPOOP» (LBF - I.SIDERIS PUBLICATIONS – «SPARKLEPOOP»).
Ο συγγραφέας ΜΙΧΑΗΛ ΑΝΘΗΣ
Ηθοποιός, μουσικός, συνθέτης, στιχουργός, θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, τραγουδιστής. Έχει αποσπάσει έξι βραβεία για θεατρικά έργα, απ’ τα οποία τα τρία είναι κρατικά βραβεία συγγραφής θεατρικού έργου του Υπουργείου Πολιτισμού το 2006, το 2009 και το 2012 και τον τελευταίο καιρό βρίσκεται μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας καθώς συμμετέχει σε μια τούρκικη ταινία πολεμικής περιπέτειας. Πρόκειται για μια ταινία εποχής (1918), μια υπερπαραγωγή, στην οποία κρατάει βασικό ρόλο. Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί το πρώτο του αντι-μυθιστόρημα, «ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΝΟΜΟ», το οποίο μεταφράζεται στα αγγλικά και μέρος του είναι ήδη αναρτημένο διαδικτυακά στο LBF. Στο London Book Fair πρόκειται να ταξιδέψει για να συμμετάσχει στη μεγάλη έκθεση η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 8-10 Απριλίου 2014. Κι επειδή υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από εκδοτικούς οίκους και ατζέντηδες συζητείται η κινηματογράφησή του για ταινία στην Αμερική. Ένα βιβλίο πολύ διαφορετικό, ανατρεπτικό, αντι-συμβατικό, ευφυέστατο, συναρπαστικό, απολαυστικό και άκρως διασκεδαστικό.
Ο Μιχαήλ Άνθης τελείωσε το πανεπιστήμιο της Αθήνας (τμήμα Ιστορικό-Αρχαιολογικό), σπούδασε θέατρο στη δραματική σχολή του Βασίλη Ρίτσου, κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής δίπλα στον διεθνούς φήμης βαρύτονο Φραγκίσκο Βουτσίνο.
Ως τραγουδιστής συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες, όπως οι: Θάνος Μικρούτσικος, Χρήστος Λεοντής, Δημήτρης Λάγιος, Μιχάλης Τερζής, Γιώργος Σταυριανός, Νότης Μαυρουδής, Γιάννης Ζουγανέλης, Γιάννης Μαρκόπουλος κ.ά. Τραγούδια του έχουν τραγουδίσει η Μαίρη Λίντα, ο Νίκος Νομικός και ο Γιάννης Πουλόπουλος. Στο CD “Με έμαθες μάτια να διαβάζω» γράφει τους στίχους και τραγουδάει σε στίχους του Γιάννη Ζουγανέλη. Εκτός από τις συναυλίες, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια εμφανίζεται σε πολλές μουσικές σκηνές της Αθήνας. Σαν τραγουδοποιός υπογράφει ένα CD με τίτλο «Στο Συντριβάνι Κέρματα» που περιέχει έντεχνες μπαλλάντες σε μουσική, στίχους και ερμηνεία του ίδιου. Τραγούδια του έχουν τραγουδή σει η Μαίρη Λίντα, ο Νίκος Νομικός κι ο Γιάννης Πουλόπουλος στο CD «Μ’ έμαθες μάτια να διαβάζω» γράφει τους στίχους και τραγουδάει πάνω σε μελωδίες του Γιάννη Ζουγανέλη.
Στα «Τραγούδια τση Ζάκυθος» του Δημήτρη Λάγιου συμμετέχει τραγουδιστικά σε δύο κομμάτια. Ως συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής αποσπά δύο πρώτα βραβεία στον μουσικό διαγωνισμό «Τσιτσάνεια». Το 2012 κυκλοφορεί το CD «Φύλλο Συγής» σε μουσική, στίχους και ερμηνεία του ίδιου που περιέχει τα τραγούδια και τη μουσική από την ομώνυμη θεατρική παράσταση που έγραψε, σκηνοθετεί και παίζει.
Ως ηθοποιός συμμετέχει σε πολλές θεατρικές και τηλεοπτικές παραγωγές και διαφημίσεις. Στο θέατρο παίζει στα έργα «Κύκλωπας» του Ευριπίδη (Κύκλωπας), «Βάκχες» (Πενθέας), «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (Κρέοντας), «Στρίγγλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ (Πετρούκιος), «Του Κουτρούλη ο γάμος» του Ραγκαβή (Εραστής), «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Σαίξπηρ (Οδυσσέας), «Γενικός Γραμματέας» του Ηλία Καπετανάκη (Υπηρέτης), «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Σαίξπηρ (Πουκ), «Έλα Ντε» του Μιχαήλ Άνθη (αφηγητής), «Δεν το πιστεύω» του
Μιχαήλ Άνθη & Ντίνου Σπυρόπουλου (Τόλης), «Μάλα» του Νίκου Καρβέλα (Βίλχελμ Μπόγκερ), «Οι δυο ορφανές» (Ιάκωβος), «Λίλα, Λέλα, Λόλα» της Ιφιγένειας Μούχτση (Αντώνης), «Vana’s Therapy», «Το ημερολόγιο ενός αυνανιστή», «Φύλλο σιγής» του ίδιου.
Στην τηλεόραση συμμετέχει στα σήριαλ: «Απίστευτα κι όμως ελληνικά», «Γεια χαραντάν Ζούγκα», «Ο δικός μας άνθρωπος», «Ψίθυροι καρδιάς», «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή», «Ιδιαιτέρα για κλάματα», «Απαγορευμένη αγάπη», «Οι
Αναγνώστης: «Πρέπει να χορηγείται με ιατρική συνταγή κατά της κατάθλιψης και της μελαγχολίας»
αταίριαστοι», «Κόκκινο δωμάτιο», «Εντιμότατοι κερατάδες», «Μαρία η άσχημη», «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας», «L.A.P.D.», «7 ζωές», «Λόλα», Σάτιρα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, «Οι βασιλιάδες», «Κλεμμένα όνειρα».
Συμμετέχει συγγραφικά στις τηλεοπτικές σειρές «Απίστευτα κι όμως ελληνικά», «Ελλάς μπορείς να προκριθείς», «Γεια χαραντάν Ζούγκα», «Ο δικός μας άνθρωπος», «Για πάντα» (τηλεταινία για τον Antenna, 2006), «Εντιμότατοι κερατάδες» (αυτοτελείς ιστορίες για τον Alpha, 2007-8).
Θεατρικά του έργα έχουν παρασταθεί από ελληνικούς θιάσους και το θεατρικό αναλόγιο του Εθνικού Θεάτρου. Στις 8 Νοεμβρίου 2008 το θεατρικό του «Ο χρόνος έρχεται πάντα στην ώρα του» (Time is always on time) συμμετείχε στο φεστιβάλ μοντέρνου θεάτρου του Gate Theatre που οργάνωσε το Lab Theatre Company. Έπαιξαν οι ηθοποιοί του Βασιλικού Θεάτρου του Λονδίνου Simon Mc Linden και Tanya Mc Kenzy.
To 2006 παίρνει το Α΄ Κρατικό Βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου του υπουργείου πολιτισμού για το έργο του «Eva dot com». Αποσπά διάκριση στον παγκόσμιο θεατρικό διαγωνισμό του Ωνάσειου Ιδρύματος με το έργο του «Everything settled» («Όλα στη θέση τους»). Κέιμενά του έχουν βραβευτεί δύο φορές απ’ την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων (Ε.Ε.Θ.Σ.). Το χειμώνα 2007 – 8 ανέβηκε το έργο του «Ο χρόνος έρχεται πάντα στην ώρα του» σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη και με Αλέκο Συσσοβίτη και Παναγιώτα Βλαντή στο θέατρο ΑΘΗΝΩΝ. Αποσπάσματα απ’ το παραπάνω θεατρικό έργο διδάσκονταν στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου του Στάθη Λιβαθηνού. Το χειμώνα 2009 – 10 ανέβηκε στον πολυχώρο «Pandou» το θεατρικό δρώμενο «Μαμά, γεννάω» σε δικό του κείμενο, πρωτότυπο τραγούδι, σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια. Το 2010 παίρνει το Γ΄ Κρατικό Βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου του υπουργείου πολιτισμού για το έργο του «88» που αφορά στο trafficking γυναικών.
Το χειμώνα 2010-11 γράφει, συνθέτει τα τραγούδια, σκηνοθετεί και παίζει στη σάτιρα « Το ημερολόγιο ενός αυνανιστή» που παρουσιάζεται στο GHOST HOUSE και παίρνει το Α΄ Βραβείο στο πρώτο φεστιβάλ bar-theatre που έγινε το Μάϊο του 2011 στην Αθήνα.To χειμώνα 2012-13 γράφει κείμενο, μουσική, σκηνοθετεί, παίζει και τραγουδάει στο μουσικοθεατρικό μονόλογο «Φύλλο Σιγής».
Στις 18 Απριλίου 2013 παρουσιάζεται από το Εθνικό θέατρο και στα πλαίσια του φεστιβάλ θεατρικού αναλόγιου το έργο του «Αποκλειστικά δική σας» σε σκηνοθεσία Εσθέρ Αντρέ Γκονζάλες με την Κωνσταντίνα Τάκαλου και τον ίδιο στους δύο ρόλους. Στις 21/5/2013 ανακοινώνονται τα καινούργια βραβεία και αποσπά κρατικό έπαινο συγγραφής θεατρικού έργου του υπουργείου πολιτισμού για το 2012.
Το 2002 δανείζει τη φωνή του σε 20 ημίωρα ντοκυμαντέρ για λογαριασμό της ΕΤ1 με τίτλο «Ολυμπιακές Διαδρομές», σειρά που βραβεύτηκε την ίδια χρονιά σε φεστιβάλ ντοκυμαντέρ στη Ρωσία. Συμμετέχει, επίσης, ως αφηγηγής σε ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΪ,
καθώς και σε ραδιοφωνικά διαφημιστικά. Τέλος, τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί ο ίδιος τα έργα του, παίζει και γράφει τη μουσική.
Ο Μιχαήλ Άνθης σπούδασε Ιστορία- Αρχαιολογία, θέατρο στη δραματική σχολή του Βασίλη Ρίτσου, κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής δίπλα στον διεθνούς φήμης βαρύτονοΦραγκίσκο Βουτσίνο.
Ως συνθέτης, στιχουργός καιτραγουδιστής
απέσπασε δύο πρώτα βραβεία στον μουσικό διαγωνισμό «Τσιτσάνεια». Ως θεατρικός συγγραφέας βραβεύτηκε με έξι θεατρικά βραβεία, τρία από τα οποία είναι Κρατικά Βραβεία συγγραφής θεατρικού έργου, του Υπουργείου Πολιτισμού.
Θεατρικά του έργα έχουν ανέβει από ελληνικούς θιάσους και το θεατρικό αναλόγιο του Εθνικού Θεάτρου και ένα από το LAB THEATRE COMPANY στο Λονδίνο. Τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί ο ίδιος τα έργα του, παίζει και γράφει τη μουσική.
Το πρώτο βιβλίο του αγαπημένου φίλου, σκηνοθέτη και στιχουργού Γιώργου Κορδέλλα με τίτλο ΄΄ΣΑΩ΄΄ θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2014 από τις εκδόσεις ΄΄ Γραβιηλίδης''
Το καλοκαίρι είχα τη χαρά, ως΄΄λαθραναγνώστης΄΄ της πρώτης γραφής, να ακολουθήσω τα μονοπάτια του χρόνου του τόπου και του μύθου της ΄΄ΣΑΩ΄΄ Σήμερα κυκλοφόρησε και η μακέτα από το εξώφυλλο. Κοσμείται από έναν πίνακα του Βαγγέλη Ρήνα. Παραθέτω ένα απόσπασμα από το πρώτο κεφάλαιο και εύχομαι από καρδιάς καλή επιτυχία στη ΣΑΩ. Θα σας γοητεύσει. ΝΜ
''ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ''
΄΄Διανύοντας την έβδομη επταετία της ζωής μου, η γνώση της ματαιότητας
που καθημερινά με κάνει να αναθεωρώ –μιλώντας εκ του ασφαλούς βέβαια,
γιατί όπως λένε κι εδώ, τον έχω δέσει τον γάιδαρό μου– με κάνει όλο και
πιο ολιγαρκή. Μου αρκεί λίγο διάφανο κρασί, οι χιλιάδες αποχρώσεις της
θαλασσινής παλέτας και το φως του Αιγαίου, μακριά από τη βοή της αγοράς
και τη μικρότητα των θνητών.
Ποτέ δεν επιχείρησα να γράψω.
Λειτουργούσα πάντα με εικόνες, όχι με λέξεις. Τις λέξεις τις έβλεπα
πάντα σαν μικρές ζωγραφιές· γι’ αυτό θα βρείς σε πολλούς πίνακές μου
γράμματα και λέξεις. Δεν είχα συνειδητοποιήσει απ’την αρχή ότι τις
λέξεις ανέκαθεν τις έβλεπα σαν ένα
σχήμα, κυρίως τις χειρόγραφες. Ίσως γι’αυτό είμαι και ορθογράφος. Δεν
ξέρω τους γραμματικούς κανόνες, είμαι οπτικομνήμων· οι ανορθογραφίες μού
πληγώνουν την αρμονία της εικόνας της λέξης.
Τέλος πάντων,
μακρυγορώ και ξεφεύγω από το θέμα μου. Τα γράφω όλ’αυτά, θέλοντας να σου
πω πως είναι η πρώτη φορά που παίρνω μολύβι και χαρτί για να αφηγηθώ
κάτι· συνήθως όταν πιάνω αυτά τα εργαλεία σκιτσάρω.
Μάλλον δεν ξέρω πώς ν’αρχίσω· δεν είναι εύκολο. Προφορικά όμως, θα
μου ήταν πιο δύσκολο. Θα ήμουν πολύ συνοπτικός και είναι σίγουρο πως θα
ξεχνούσα τα περισσότερα. Πάνε άλλωστε αρκετά χρόνια· τόσα, όσα κι η
ηλικία σου.΄΄
Η αποθησαύριση των ιστορικών αρχείων που έχουν έρθει στα χέρια μου από τους απογόνους ιστορικών ελληνικών οικογενειών, συνεχίζεται, όπως και η σταδιακή δημοσιοποίηση του υλικού.
Στις 7 Μαρτίου και στο πλαίσιο των σεμιναρίων του Ανοιχτού Πανεπιστημίου του Δήμου Κηφισιάς, η ομιλία μου, που θα συνοδεύεται από τα αντίστοιχα ντοκουμέντα θα έχει θέμα: «Η δράση του πνευματικού κόσμου από την εποχή του Μεσοπολέμου και της Κατοχής, μέχρι τα Δεκεμβριανά, τον εμφύλιο και το ταξίδι του πλοίου Ματαρόα»
Ν.Μ
Τα Σεμινάρια Ιστορίας του"Ελεύθερου Πανεπιστήμου" του Δήμου Κηφισιάς, που επιμελείται ο ιστορικός Βλάσης Αγτζίδης, συνεχίζονται για 6 συνεχόμενη χρονιά.
Μεταξύ του υλικού θα είναι και: Οπτικοακουστικά αποσπάσματα, φωτογραφίες,μαρτυρίες για τη δράση γνωστών καλλιτεχνών κατά τη διάρκεια της κατοχής, χειρόγραφες επιστολές και έγγραφα της Βάσως Κατράκη του Γιάννη Νεγρεπόντη, της Άννας Κινδύνη κ.α
Το πρόγραμμα το Β΄Κύκλου για το 2014
-10 Ιανουαρίου 2014: «Ιστορία και Λογοτεχνία. Ο Μίμης Σαραντάκος στον απόηχο της Αιολικής Λογοτεχνικής Σχολής», Nτόρα Βακιρτζή, Στάθης Λιδωρίκης, Στρατής Ζαφείρης, Νίκος Σαραντάκος,
-24 Ιανουαρίου: «Ιστορία και Θέατρο. Με αφορμή τα βιβλία του Κώστα Βαλέττα «Χουρμούζης», «Ρούσμελης», «Μισέ Κοζίς» (κωμωδία του Βυζάντιου Χατζηασλάνη). Παρουσιάζει ο Κώστας Βαλέτας.
-7 Φεβρουαρίου: «Ιστορία και Λογοτεχνία. Με αφορμή το έργο του Βίκτορα Σερζ», Βασίλης Καλαμαράς, Ντόρα Βακιρτζή
-21Φεβρουαρίου: «Ιδεολογικές Συγκρούσεις και ερμηνευτικές ασυμφωνίες στη σύγχρονη Ελλάδα (μ' αφορμή τη Γενοκτονία στην Ανατολή» ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ με τη συμμετοχή των: Βασίλη Μεϊχανετσίδη, Λάμπρου Μπαλτσιώτη, Δημήτρη Χριστόπουλου, Χριστίνας Κουλούρη, Βλάση Αγτζίδη
-7 Μαρτίου: «Η δράση του πνευματικού κόσμου από την εποχή του Μεσοπολέμου και της Κατοχής, μέχρι τα Δεκεμβριανά, τον εμφύλιο και το ταξίδι του πλοίου Ματαρόα», Νατάσα Μποζίνη, δημοσιογράφος
-21 Μαρτίου: «το φαινόμενο του φασισμού-ναζισμού. Σύγχρονες επιβιώσεις», ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ με τη συμμετοχή των: Βασιλική Λάζου, Βασίλη Μπογιατζή, Χρήστου Κεφαλή, Βλάση Αγτζίδη
-4 Απριλίου: «Η πρόσληψη του αρμενικού ζητήματος στη σύγχρονη τουρκική κοινωνία», Κουήν Μινασιάν, εκπαιδευτικός
-2 Μαϊου: Αφιέρωμα στον Πόντο και στον πολύμορφο ελληνικό πολιτισμό της Μαύρης Θάλασσας, όπως τον κατέγραψαν οι ερευνητές Γιώργος Μαντζούρης (ΚΕΠΕΜ) και Νίκος Ζουρνατζίδης (Σέρρα). Σχόλιο για την ιστορία: Αντώνης Παυλίδης, δρ. κοινωνιολογίας
-30 Μαϊου: Η αποκατάσταση του ελληνικού νεκροταφείου του Σισλί Κωνσταντινούπολης. Παρουσίαση από τον Νίκο Μιχαηλίδη, προβολή σχετικού ντοκιμαντέρ.
-13 Ιουνίου: «Το φαινόμενο του σταλινισμού και οι σταλινικές διώξεις», ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ, με τη συμμετοχή των Βασίλη Τσενκελίδη, Βλάση Αγτζίδη, Στέργιου Μπούρα
Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στην:
«Έπαυλη Δροσίνη»-Βιβλιοθήκη Δήμου, Oδός Αγ. Θεοδώρων & Κυριακού), περιλαμβάνει το πρόγραμμα από Iανουάριο έως Ιούνιο.
Τα πλέον αντιπαραγωγικά μου βράδια είναι αυτά της Δευτέρας.
Υποκύπτω-η εξαρτημένη-σε όλα τα δελτία εδήσεων και τα χέρια μου αυτονομούνται.
Συνδέονται
(τα χέρια μου)με το πληκτρολόγιο, που συνδέεται με εσάς, που συνδέεστε
με όσα συμβαίνουν και με συνδέετε με μια ΜΜΕ-πραγματικότητα που έχω
αποκηρύξει (όλοι οι καλλιτέχνες έχουν αποκηρύξει έργα τους, οι πολιτικοί
ποτέ, οι διχασμένοι ακόμη ψάχνουν)
Παρασύρθηκα το απόγευμα από την Ξηρο-φιλολογία και κατρακυλώ τώρα από την Ξηρο-λαγνεία που καλιεργείται από την τηλεόραση.
Παρακολουθώ πολιτική εκπομπή με πάνελ Μπεν Μιχ πολιτικών δημοσιογράφων και πασών των πολιτών που παρεμβαίνουν τηλεφωνικά.
Ο δημοσιογράφος παρουσιαστής διακόπτει τη ροή της κουβέντας για να ρίξει την κάρτα με τον...διαγωνισμό.
Οι τηλεθεατές με χρέωση εως 2 ευρο καλούνται να απαντήσουν με ναι η όχι στη σφυγομέτρηση (αυτό είναι;)
΄΄Πιστεύετε ότι ο Ξηρός θα κάνει πράξη τις απειλές του;''
Ένας τυχερός μετά τη σφυγομέτρηση (αυτό είναι;) θα κερδίσει...ψώνια με δωροεπιταγή 150 ευρο.
Το
πάνελ (πολιτικών και δημοσιογράφων) κάνει ησυχία, δεν ενοχλείται,
θεωρεί ηθικά, τηλεοπτικά, εγληματολογικά, εμπορικά και σεξουαλικά ορθή
τη ....σφυγομέτρηση
Στα πρόθυρα εγκεφαλικού και άφωνου εμφράγματος εγκατέλειψα ότι έκανα και άφησα τα χέρια μου να αυτονομηθούν και να γράψουν:
''Πάρε
κόσμε. Μάντεψε αν ο Ξηρός εκτελέσει ή αν δεν εκτελέσει και λέει
φούσκες. Χρεώσου 2 ευρο και θα πετύχεις δυο ηδονές. Θα πεις τη γνώμη σου
και θα τζογάρεις για τα ψώνια.
Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ΄΄
ΕΣΡ,ΕΣΡ Είσαι εδώ ή είσαι αλλού;
Και γιατί θέλουμε ΕΣΡ για να να μας κάνει Ντα;
Ακρωτηριάζω, αμέσως, τα χέρια μου και τα αφήνω στο πληκτρολόγιο.
Αυτή είναι η Ξηρο-κόμματη ενημέρωση που μου επέβαλλαν οι μη αντιδρώντες πολίτες Αυτή είναι η απεγνωσμένη επιχειρηματική δράση των ΜΜΕ σε μια Ξηρή, διαφημιστικά, εποχή Αυτή είναι μια χώρα που δεν έχει χώρο για ακρωτηριασμένους,ηθικά, ΜΜΕ-νημερωτές
Και αυτό είναι το Blog μου και το κάνω ότι θέλω.
Το βάζω κάτω και το πατάω
Είμαι
η Νατάσα Μποζίνη, είμαι καθαρή, θα γίνω Σεφ και με εως 2 ευρο στον
λογαριασμό μου ένας τυχερός θα κερδίσει, δια βίου, τα νέα μου πιάτα.
Τα πλέον αντιπαραγωγικά μου βράδια είναι αυτά της Δευτέρας. Υποκύπτω-η εξαρτημένη-σε όλα τα δελτία ειδήσεων και τα χέρια μου αυτονομούνται.
Συνδέονται (τα χέρια μου)με το πληκτρολόγιο, που συνδέεται με εσάς, που συνδέεστε με όσα συμβαίνουν και με συνδέετε με μια ΜΜΕ-πραγματικότητα που έχω αποκηρύξει (όλοι οι καλλιτέχνες έχουν αποκηρύξει έργα τους, οι πολιτικοί ποτέ, οι διχασμένοι ακόμη ψάχνουν)
Παρασύρθηκα το απόγευμα από την Ξηρο-φιλολογία και τώρα κατρακυλώ στην Ξηρο-λαγνεία που καλλιεργείται από την τηλεόραση.
Παρακολουθώ πολιτική εκπομπή με πάνελ Μπεν Μιξ, πολιτικών δημοσιογράφων και πασών των πολιτών που παρεμβαίνουν τηλεφωνικά.
Ο δημοσιογράφος -παρουσιαστής διακόπτει τη ροή της κουβέντας για να ρίξει την κάρτα με τον...διαγωνισμό.
Η ανάρτηση που ακολουθεί, αφορά σε μια συλλογική δράση που είχε αφετηρία την κοινή επιθυμία των εμπλεκομένων, να ΄΄μιλήσουν΄΄ κατά των διακρίσεων. Τη δυνατότητα μας την έδωσε ένα κείμενο του Κωνσταντίνου Ρόδη με τίτλο Mea Culpa που το έβγαλε από το συρτάρι, ο Ιωάννης Κυφωνίδης υποστηρίζοντας την άποψη, ότι μπορεί να γίνει ηχητικό βιβλίο (Audio Book) και με δραματοποίηση, από ηθοποιούς, να μας θυμίσει τα ωραία ραδιοφωνικά, θεατρικά έργα. Ο Μιχάλης Αβραμίδης αποδέχτηκε την πρόταση, έγραψε την πρωτότυπη μουσική και μέσω του Studio Amid προχώρησε στην έκδοση του Audio book. H γράφουσα επιμελήθηκε την παραγωγή και σχεδίασε την έκδοση με τους κανόνες που της επιτρέπουν να είναι προσβάσιμη στο σύνολο των πολιτών.
Τώρα το Mea Culpa έγινε και θεατρική παράσταση προσφέροντας μεγάλη ηθική ικανοποίηση σε όλους εμάς που το πιστέψαμε.
ΝΜ (Αναδημοσίευση)
To δραματοποιημένο Αudio Βook των ηχητικών εκδόσεων STUDIO AMID ΄΄ MEA CULPA΄΄ του Κωνσταντίνου Ρόδη, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της διπλής έκδοσης Βιβλίου και Audiobook σε CD...έγινε και θεατρική παράσταση.
Το Mea Culpa διαπραγματεύεται τον κοινωνικό αποκλεισμό μιας οικογένειας που μεγαλώνει ένα παιδί με νοητική καθυστέρηση.
Διατρέχει την Ελλάδα των τελευταίων 40 χρόνων και βασίζεται σε πραγματική ιστορία.
Όπως όλα μας τα ηχητικά βιβλία έτσι και το Audio Book: ΄΄Mea Culpa ΄΄σχεδιάστηκε σύμφωνα με πολλούς κανόνες της πλατφόρμας Design For All για να είναι προσβάσιμο στο σύνολο των πολιτών
Είναι μια συμβολική κίνηση για να ΄΄μιλήσουμε΄΄ κατά των διακρίσεων.
Όλοι εμείς που το πιστέψαμε, θελήσαμε να ΄΄ανοίξουμε΄΄ ένα ΄΄παράθυρο΄΄ για να ακουστούν οι κραυγές. Στο www.studioamid.gr μπορείτε να ακούσετε αποσπάσματα, να παραγγείλετε ή να κατεβάσετε το ηχητικό βιβλίο και στον υπολογιστή σας.
ΒΙΝΤΕΟ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΠΛΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι συντελεστές του Audio Book
Κείμενο-σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρόδης
Πρωτότυπη Μουσική-Ηχητικά Εφέ:Μιχάλης Αβραμίδης
Σχειασμός Design For ALL, Επιμέλεια: Νατάσα Μποζίνη
Ηχητική Απόδοση εικόνων και πληροφοριών της έκδοσης: Νατάσα Μποζίνη
Ηχογράφηση-Mastering-Παραγωγή: STUDIO AMID
(Η Διπλή έκδοση (Έντυπο και Ηχητικό Βιβλίο σε CD είναι και θα είναι διαθέσιμη και στο Ίδρυμα Κακογιάννη με ειδική χαμηλότερη τιμή από την ημέρα της πρεμιέρας, μέχρι τη λήξη των παραστάσεων.)
Θα χαρούμε να είστε κοντά μας
S.A Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
BINTEO-TREILER ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Mea Culpa βασίστηκε σε πραγματική ιστορία και καταγράφει την σκληρή πραγματικότητα και τον κοινωνικό αποκλεισμό που βιώνει μια οικογένεια, στην προσπάθεια να μεγαλώσει και να στηρίξει ένας μέλος της που ζει με νοητική καθυστέρηση.
Η Ζωή στις αρχές του ΄70 αποκτά και μεγαλώνει το γιο της Σταύρο, που γεννήθηκε με νοητική καθυστέρηση σε μια εποχή, χωρίς κοινωνική υποστήριξη και δυνατότητες ένταξης, εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Τα προβλήματα πολλά. τόσο από την ίδια της την οικογένεια, όσο και από τον κοινωνικό περίγυρο. Δεν υπολογίζει όμως τίποτα.
Πάει κόντρα σε όλα και εμμένει στην άποψή της. Ο Σταύρος δε θα φύγει ποτέ από κοντά της. Σύμμαχός της ο άνδρας της Προκόπης. Στο αντίπαλο στρατόπεδο ο γιος της Άρης και ο κοινωνικός της περίγυρος. Τις ισορροπίες προσπαθεί να διατηρήσει η αδερφή της, Μαίρη. Η Ζωή και ο Σταύρος έρχονται αντιμέτωποι με μία σκληρή πραγματικότητα μέσα σε μία πόλη που δε μπορεί να αποδεχτεί και να εντάξει στο σύνολό της τους ανθρώπους με αναπηρία.
Πρόκειται για μία πολυμορφική παράσταση, της οποίας η πρωτοτυπία έγκειται στο συνδυασμό του θέατρου με τον κινηματογράφο, καθώς προβάλλονται εμβόλιμες κινηματογραφημένες σκηνές και video art πλήρως ενταγμένες στη δράση του έργου, ενώ τα πρωτότυπα μουσικά θέματα του ηχητικού βιβλίου, που εμπλουτίστηκαν ειδικά για την παράσταση, αποδίδονται ζωντανά, με πιάνο επί σκηνής, από τον μουσικoσυνθέτη Μιχάλη Αβραμίδη.
Τα περισσότερα από τα κοστούμια που αξιοποιούνται είναι χειροποίητα από το βεστιάριο της Μαίρης Αναστασίου και χρονολογούνται από τις δεκαετίες του '60, '70 και '80, ενώ μέρος των σκηνικών αντικειμένων ανήκουν στη συλλογή του Fashionart Lover.
Συντελεστές
Κείμενο: Κωνσταντίνος Ρόδης
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρόδης-Ιωάννης Κυφωνίδης
Πρωτότυπη μουσική - Ενορχήστρωση: Μιχάλης Αβραμίδης
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση Αγορά με πιστωτική κάρτα: Τηλεφωνικά στο 210 3418579 Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC (Σύνταγμα, Πειραιά, Γλυφάδας, Αγ. Δημητρίου Metro Mall, Athens Mall Μαρούσι): Ωράριο λειτουργίας PUBLIC: Σάββατο, 09:00 - 20:00
Πρόκειται για ένα θεατρικό κείμενο του Κωνσταντίνου Ρόδη που
βασίστηκε σε πραγματική ιστορία και ΄΄καταθέτει΄΄ την σκληρή πραγματικότητα και
τον κοινωνικό αποκλεισμό που βιώνει μια οικογένεια, στην προσπάθεια να
μεγαλώσει και να στηρίξει ένας μέλος της, με νοητική υστέρηση.
Ο Μιχάλης Αβραμίδης έγραψε πρωτότυπη μουσική ειδικά, για το ηχητικό βιβλίο
Στον σχεδιασμό του ηχητικού βιβλίου έχουν συμπεριληφθεί,προδιαγραφές του Design For All αλλά και ηχητική απόδοση των εικόνων που συνοδεύουν την έκδοση και τα εξώφυλλα, από τη Νατάσα Μποζίνη ώστε να το κάνουν προσβάσιμο
και σε πολίτες με αναπηρία.
Μέχρι εξαντλήσεως της Διπλής Έκδοσης, ισχύουν ειδικές τιμές για
Φορείς και Συλλόγους, που σχετίζονται η υποστηρίζουν την αναπηρία.
Για περισσότερε πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το
Studio Amid στα τηλέφωνα: 0030-22990-23940, 0030-22990-23409 ή να στείλετε το
μήνυμα σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: studioamid@gmail.com
Οι συντελεστές του δραματοποιημένου ηχητικού βιβλίου:
Έχω άλλα 10 λεπτά πριν επιστρέψω στη ζώσα πραγματικότητα που επέλεξα για το 2014. Σε αυτό το χρονικό διάστημα θέλω να σας περιγράψω, μια νύχτα και ένα φόρεμα, από βελούδινες κουρτίνες, σαν αυτό της Σκάρλετ Οχάρα.
Η νύχτα
Γύρισα από ταξίδι με πολύ υπερένταση και πριν φτάσω σπίτι μου, σταμάτησα για ένα ποτό στο ωραιότερο και αγαπημένο μου Launch Bar της Αθήνας (σύμφωνα με την αισθητική μου στο ντεκόρ, τη μουσική, τις εγκαταστάσεις ήχου και το σέρβις) Ήπια το χειρότερο bloody mary της ζωής μου. (Έμοιαζε με το μαρινάρισμα που κάνω σε σαγανάκι ψαρικών)
Η σερβιτόρα είχε ύφος απόγνωσης και μου χαμογέλασε, με πολύ κόπο, όταν τη ρώτησα αν, λόγω της επιλογής μου, θα με δολοφονήσει ο μπάρμαν.
Ο μπάρμαν ήθελε πράγματι να με δολοφονήσει (φάνηκε από το ποτό) Ο dj το ίδιο (φάνηκε από τη μουσική) Στο μαγαζί, που ήθελες κράτηση πολλές ημέρες πριν για να βρεις τραπέζι, τώρα το προσωπικό ήταν υπεράριθμο των θαμώνων. Η παρέα μου (με έφεση στους προϋπολογισμούς) αντί να ασχοληθεί με εμένα κοστολογούσε τη χασούρα της βραδιάς… για το μαγαζί
Στο βάθος ο σεφ συλλογιζόταν τη μετανάστευση, όπως και εγώ (υποθέτω)
Φυσικά η υπερπαραγωγή στον στολισμό του bar, λόγω εορτών, δε μαρτυρούσε την ψυχό-πτωση (δική μου λέξη) προσωπικού και θαμώνων. Η διάθεση μου να απομακρυνθώ από τις ατέρμονες παθητικές συζητήσεις για την κρίση, μετατράπηκε σε αντανακλαστική συνδικαλιστική αντίληψη.
Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έθεσα σε λειτουργία το ψυχο-σκάνερ μου (δική μου λέξη. Η επινόηση της ιδιότητας ανήκει σε διευθυντή μου στα ΜΜΕ και πρώην φορτηγατζή σε δρομολόγια της Υεμένης) και διάβασα στα πρόσωπα των εργαζομένων ότι πριν λίγες ώρες, ίσως να τους ανακοινώθηκε το ενδεχόμενο να απολυθούν ή η απόφαση να κλείσει το μαγαζί (δε θα το αντέξω για λόγους αισθητικής)
Είχα φαντασιωθεί ένα δίωρο σε χώρο υψηλής αισθητικής χωρίς συμπτώματα κρίσης –έτσι για να την ξεχάσω- και βίωσα την υποκριτική ενός χώρου στιγματισμένου από την κρίση.
Κατέληξα ότι έχουν καταρρεύσει και οι τελευταίες γιάφκες του καπιταλισμού και του νεοαστισμού (δική μου λέξη) στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας και σε μια – απέλπιδα- προσπάθεια, να κρατηθώ, μερικούς μήνες ακόμη στη χώρα, ρώτησα τη σερβιτόρα αν ξέρει το ΠΑΜΕ και εάν έχει υπογράψει σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου.
Το φόρεμα
Ένα βελούδινο φόρεμα like Σκάρλετ Οχάρα Η κοπέλα με τα μαύρα μάτια και τα ξανθιά φρύδια και μαλλιά κοίταξε πρώτα το άθικτο ποτό μου και μετά- είμαι βέβαιη- ότι αναρωτήθηκε: «Κάπου αλλού θα έχει πιεί αυτή και λέει άγνωστες λέξεις»
Το ψυχο-σκάνερ μου (δική μου λέξη) έχει, πλέον, ρελέ με δυνατότητα να με αποφορτίζει όταν απαιτώ να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους οι άνθρωποι, που ακόμη μαθαίνουν, τα βασικά των αναγνωστικών, Like: : «Η γιαγιά τηγανίζει ψάρια» , « Που είναι η Λόλα» ή «Ο Μίμης παίζει μπάλα»
Μετά από όλα αυτά, μάσησα τα φυτά του ποτού, μάζεψα τα μαλλιά μου, με τον αναδευτήρα του κοκτέΪλ και επικεντρώθηκα στις 4τράμετρες βελούδινες κουρτίνες.
Ως νέα Σκάρλετ Οχάρα με καστανά και όχι πράσινα μάτια, είχα τη χαρά να στέκομαι δίπλα σε κουρτίνες με χρυσαφί χρώμα, που θα μπορούσαν να γίνουν το δικό μου φόρεμα και να αναδείξουν το δικό μου ελληνικό(;) βλέμμα , για να ζητήσω βοήθεια κοινού ,από τον Ρετ Μπάτλερ. (Ήμουν βέβαιη ότι κάποιος δικός μου Ρετ βρίσκεται, ή θα βρεθεί σε φυλακή για χρέη στο ΙΚΑ ή το ΤΕΒΕ ) προκειμένου να σώσω τη συμβολική βελανιδιά.
Στο λογαριασμό δεν ήρθαν οι κουρτίνες. Πληρώθηκε μόνο ένα ματωμένο –άθικτο ποτό- και υποτιμήθηκε η αξία της απόφασης ενός ψυχο-σκάνερ να μη γίνει Vabir σε μια χώρα, που η σήψη άρα και η αναγέννηση μπορούν… να περιμένουν….
ΣΣ. Φυσικά όταν οι κουρτίνες βγούνε σε πλειστηριασμό θα τις κάνω φορεματάκι, για να σώσω τη συμβολική βελανιδιά του ρομαντικού μου αντι εαυτού. Μέχρι τότε συμβουλεύω να με ζυγώνουν φίλοι με άρματα και σκελέες . Όλοι άλλοι πολλά λόγια, θεωρία, φασαρία και χαμένος χρόνος που… δεν έχω