«Λόγος Εσώτερος» Έκθεση Ζωγραφικής του Δημήτρη Μανίνη

Αυτόν τον λόγο τον εσώτερο, έχει κοπιάσει πολύ να μας τον μεταδώσει στα ΄΄Εικαστικά Παίγνια΄΄ ο Δάσκαλός μας ο Δημήτρης Μανίνης, 

Από εκείνα τα θρανία περάσαμε πολλοί. Κάποιοι δούλεψαν πραγματικά και αποτελούν τη νέα γενιά Ελλήνων ζωγράφων, με ατομικές και συλλογικές εκθέσεις .
Κάποιοι άλλοι ίσως κάτι να μάθαμε για τον Λόγο τον Εσώτερο

Θα δείξουν οι καιροί....

Μέχρι τότε συναντιόμαστε την Πέμπτη 16 Μαίου 2019 και ώρα 20:00 στα εγκαίνια της ατομικής του έκθεσης,  για να γεμίσουν πάλι τα μάτια μας με χρώμα.


               Ν.Μ
                                                                             
Εγκαίνια: Πέμπτη 16 Μαίου 2019, 20:00
Διάρκεια: έως 31 Μαίου 2019

Διεύθυνση: Χώρος Τέχνης ΙΣΟΓΕΙΟ, Αγ. Δημητρίου 14, Κηφισιά, τηλ. 6973388620

Επιμέλεια έκθεσης: Τζίνα Δελλασούδα εικαστικός – επιμελήτρια

Ο Χώρος Τέχνης ΙΣΟΓΕΙΟ με ιδιαίτερη χαρά θα παρουσιάσει ένα αντιπροσωπευτικό μέρος του εικαστικού έργου του Δημήτρη Μανίνη από τις Πέμπτη 16 Μαΐου μέχρι την Παρασκευή 31 Μαΐου. 

Για το έργο του καλλιτέχνη, το βράδυ των εγκαινίων (Πέμπτη 16 Μαΐου, 20:00) 
θα συνομιλήσει ο ίδιος με τον τεχνοκριτικό-σημειολόγο Χάρη Καμπουρίδη, τον δημοσιογράφο Δημήτρη Στάμου και την ηθοποιό - ζωγράφο Ελένη Βλασταρά. 

Σκοπός της έκθεσης ζωγραφικής και γλυπτικής με τίτλο «Λόγος Εσώτερος» είναι η αφύπνισή μας. 

Χ. Καμπουρίδης
Ο καλλιτέχνης ερευνά και εξελίσσεται ασταμάτητα, απόδειξη αποτελεί το πολύπλοκο και ευρύ έργο του. 

Κάθε φορά στο πλαίσιο της έρευνάς του αναγεννάται και επανεφευρίσκει τον εαυτό του και μας παροτρύνει-εμπνέει να πράξουμε το ίδιο.

“...Άκρως εξατομικευμένη, ισχυρή, επιμονή και γοητευτική στην αφήγηση της η ζωγραφική του Δημήτρη Μανίνη. 


Ήταν μια από τις πρώτες μου κριτικές που δημοσίευσα πριν 45 χρόνια, καθώς με συνεπήρε ο συμβολισμός και η μυστική ζωή των μορφών στα έργα του. 
Εξελισσόμενος έκτοτε συνεχώς ο ζωγράφος, ουσιαστικά όμως ο ίδιος στον εικαστικό κόσμο του, πάντα μεταξύ ποιητικής και μαγικής ματιάς στα οράματα που απεικονίζει, αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για την σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα κι έξω από το κεντρικό ρεύμα της συλλογικής εικαστικής μας ιστορίας.”

                     Χάρης Καμπουρίδης τεχνοκριτικός-σημειολόγος, μέλος της Academia Europaea


«Ο Δημήτρης Μανίνης είναι δείγμα ανθρώπου που δεν θα έπρεπε να σπανίζει στους τόπους και τους καιρούς που ζούμε.
Διανοητής και χειρώνακτας. Οραματιστής του φασματικού και φυσικός επιστήμονας. Εύρυθμος λειτουργός του χαώδους και παιγνιώδης χειριστής των νόμων. Αλχημιστής των λέξεων που μεταμορφώνει σε αφήγηση, πλάστης πρωτόφαντων εικόνων με υλικό την πιο κοινή μας εμπειρία ̶ πρόσωπα, πλεούμενα... Μαθητής της Φύσης και της Γνώσης, δάσκαλος της Καλής Μορφής και της αυστηρότητας του νου. Επιστήμονας, αισθητής, καλλιτέχνης, μάστορας. Μονάζων ως προς την ιδιοπροσωπία του, φίλος σεβαστικός, ανοιχτός στους απλούς ανθρώπους. Ελληνικός και Οικουμενικός.


Τα έργα του πολύπτυχα, πολυπλόκαμα, πολύχρωμα, στέρεα και ανοιχτά. Λεπτοφυής αδρότητα, ρέουσα αναλογία, ζυγισμένη δομή, πνοή απόλαυσης.
Όλβιοι όσοι τον συνάντησαν και όσοι θα τον συναντήσουν. 

Αν κάποιος αναζητά την καθολική ενότητα του πνεύματος, η πιθανότητα να συναντηθεί με κάποια από τις εκφάνσεις του Δημήτρη αυξάνεται εκθετικά.
Με εμπιστεύθηκε, εδώ και χρόνια. Τον τιμώ, τώρα και πάντα.»

Νίκος Σιδέρης- Ψυχίατρος, ψυχαναλυτής και συγγραφέας


"Ο Δημήτρης Μανίνης ανήκει στην ιδιαίτερη τάξη των δημιουργών που χτίζουν διερωτώμενοι εναγωνίως για τον τρόπο: Εγκαλεί τις πειθαρχίες που σχηματοποιούν• δοκιμάζεται σε περισσότερες μορφές τέχνης. 

Καλλιτέχνης, συνεπώς, διέντεχνος, ρίχνει γέφυρες μεταξύ τους αλλά και προς τις επιστήμες σε μια τροχιά αναζήτησης της χαμένης ενότητας που έβλεπαν οι Έλληνες πριν τη διαρρήξει η Δύση με την Αναγέννηση.

 Ζωγράφος, γλύπτης, συγγραφέας αλλά και ερευνητής της ύλης χημικός, ο Μανίνης διακυβεύεται ακούραστα σε όλες τις μορφές πνευματικής άσκησης που επιλέγει σε μια προσπάθεια που κινείται στο όριο: Φυγή από την κατασταλαγμένη θέαση που θα αποστερούσε τη γοητεία της ριψοκίνδυνης αναζήτησης• δυσπιστία απέναντι στην παγίδα της προοπτικής και τα δεσμά της αναπαράστασης• έλξη προς το παραμύθι και το όνειρο. 

Όνειρο εντούτοις που συχνά διαταράσσει η επαφή με τα κοινωνικά πράγματα όταν τα έργα του σαρκάζουν τις αποστεωμένες ανθρώπινες φιγούρες που παρακολουθούνται από τους δαίμονες τους, συμβολικοί σύντροφοι σιωπηλοί και ζωώδεις. 

Η διάθεση που κυριαρχεί στο έργο του Μανίνη αμφιταλαντεύεται, θερμή και ψυχρή• μεταξύ του συναισθήματος της παιδικής μνήμης και της συγκατάβασης προς το μάταιο. Η αιώρηση όμως πάνω στο κενό ισορροπεί εντέλει ανάμεσα στη σαγήνη και την αποσαγήνευση• αρκούν η υπερβατική τόλμη, η ασυμβίβαστη ειλικρίνεια, η ευαισθησία του βλέμματος.»
Πήλιο, 26.4.2019
Νίκος ΣκανδάμηςΑκαδημαϊκός διδάσκαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.